KÉP,FOTÓ,STÍLUS....,VAGY AMIT AKARTOK ! FÉNYJÁTÉKOK ÉS SZÍNKÉPEK....

Az aki mindig csak a "nagyságot" nézi, az nem látja meg, azt a fantasztikus titkot, a körülöttünk sejtelmesen rejlő, rejtőzködő apró csodákat....


APRÓ GONDOLATAIM A MŰVÉSZI FOTOGRAFÁLÁS KAPCSÁN:

/2.  RÉSZ/



187794-1310204603-0.jpg

MINDEN  AMI  ELŐSEGÍTHETI   EGY  ÉRDEKES  ÉS  JÓ  FOTÓ  LÉTREJÖTTÉT...



A fotó esetében a lényegkiemelés eszköze a képkivágások . Van az úgy, hogy nem az ideális képkivágás sikerül és túl sok minden kerül a fotóra. A lényegi részt egy egyszerű vágással emelhetjük ki. De azért szerintem, ha egy kép felét le kell vágni, akkor az a fotó egy kicsit el lett rontva. Mindenesetre kevés esetet tudok elképzelni, amikor technikailag kivitelezhetetlen jó képkivágást találni. Minden fotó előtt gondoljuk át, hogy milyen képkivágással érhetjük el a jobb hatást.


          187794-1309881795-0.jpg


A harmadolási szabály: a gyakorlatban a Kodak cég jött elő vele, hogy segítsen az embereknek jobb fotókat alkotni. Arra is kényszerít, hogy behatárold a témát és a hátteret és elgondolkodtat, hogyan oszd fel a maradék teret a jövőbeli képen. Szinte minden rajtunk múlik és kőbe vésett szabályok nem léteznek. A harmadolás szabálya egy olyan útmutató , amit a művészek nagy általánosságban követnek. Lehet a lényege az is, hogy a kép tárgyát nem középen helyezzük el. Mert itt jön be az a bizonyos 3 x 3-as vízszintes és függőleges egymást metsző párhuzamos vonalakat magába foglaló, úgymond rácsszerkezet, mely vonalak találkozási, vagy metszési pontjába helyezik a kép fő mondanivalóját.... egyszerűsítve: a monotónián , az egyhangúságon, a megszokotton akartak ezzel változtatni.


           187794-1306514812-0.jpg

A kompozíció kapcsán /a tanulmányaim és ismereteim szerint/ , három dolgot említhetünk meg. Az első: A TÉMA és LÁTVÁNY szerint, - miután eldöntöttük mi is legyen a kompozíciónk tárgya és lényege. Ennek alapján keressük meg és pontosítsuk, állítsuk be a képünk helyszínét, hogy a témánkhoz és képünk központi tárgyához megtaláljuk és bealíthassuk a leghatásosabb, leglátványosabb hátteret.


     187794-1306426975-0.jpg


A második: a figyelem felkeltése kapcsán, vigyáznunk kell a főtémánkra, nehogy túl sok legyen a figyelmet elterelő, tárgy, dolog...stb. Ezért nagyon alaposan válasszuk ki a fő témánkat, vizsgáljuk meg a képünk hátterét, a fotónk előterét, így biztosak lehetünk, hogy semmi felesleges dolog nem zavarja meg a „művészi fotográfiánk" tökéletességét. A háttér szerepe is igen fontos a művészi kompozíció szempontjából. Ezért sokszor ajánlatos a teleobjektív használata, mivel össze húzhatja a képünket, vagyis pontosabban előbbre hozhatja a hátteret és csökkenti a mélységérzetett a fotónk közepe és az előtér között.


          187794-1306341885-0.jpg

A harmadik: pedig az előterünk lényegességének kérdése, mindig próbáljuk meg érdekessé és hatásossá tenni, de nagyon ügyelve arra, hogy a főtémánk maradjon mégis a középpontban. Az előbb említettek kapcsán tehát az előtér szerepe lehet az hogy érdekes keretéül szolgáljon a képünknek, valamint egyúttal, hogy a fotónk főtémája felé vezesse a tekintetett. Az előtér még hatásosabbá tehető ha perspektivikus hatással látjuk el.

         187794-1305308416-0.jpg


187794-1311774818-0.jpg


A kompozíció során felmerülő kérdések egyike lehet még a nézőpont megválasztása és ügyes beállítása is. Gondolom ennek fogalmát mindenki ismeri, de azért nem árt sohasem feleleveníteni az ismereteinket. Így a NÉZÖPONT: az a kiindulópont, ahol megállva elkészítjük a fotónkat, természetesen ilyenkor /ahogy azt már említettem/, figyelembe kell venni a hát- és előteret, valamint mindazon figyelemfelkeltő és érdekes dolgot, tárgyat /látvány elemet/, ami a lényegre, vagyis kép mondanivalójára hívja fel a néző figyelmét, tehát a „ tárgyra „ /mondanivaló/ összpontosítja a tekintetett. Ez azért is fontos lehet, mert ugye nem mindenkinek van, vannak professzionális gépei, de szeretne jó és értékes /művészies/ fotót készíteni. Ilyenkor a legjobb megoldás lehet, ha egy remek nézőpontot választunk, amihez természetesen még hozzájárul tökéletes előtér választás is, így sokszor profibb fotográfiát készíthetünk ezekkel a hatás elemekkel. Megemlítem még azt a lehetőséget is amikor az előtér tárgyi részleteinek hatásait különféle megoldásokkal fokozzuk, például a látószögünk apró változásait, amit a gépünk megdöntésével /oldalra, előre...stb/ is elérhetjük.


                 187794-1304844470-0.jpg





Weblap látogatottság számláló:

Mai: 8
Tegnapi: 2
Heti: 10
Havi: 108
Össz.: 101 097

Látogatottság növelés
Oldal: TOVÁBBI GONDOLATOK, A FOTÓZÁS ÉS A MŰVÉSZ KÉPEK KÖRÜL....
KÉP,FOTÓ,STÍLUS....,VAGY AMIT AKARTOK ! FÉNYJÁTÉKOK ÉS SZÍNKÉPEK.... - © 2008 - 2024 - stilusvilaga.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen honlap készítő az Ön számára is használható! A saját honlapok itt: Ingyen honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »